Miljonairsgevoel - Reisverslag uit Corralejo, Spanje van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu Miljonairsgevoel - Reisverslag uit Corralejo, Spanje van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu

Miljonairsgevoel

Door: Adriënne

Blijf op de hoogte en volg Adriënne

11 April 2024 | Spanje, Corralejo

Vandaag was weer een heerlijke stranddag. Met de bus gingen we naar de Grandes Playas, net buiten Corralejo. Een immens breed wit zandstrand waar je, heel luxe, ook strandbedjes kunt huren. En dure broodjes en ijskoffie kunt kopen. Wordt wel vers bereid, dat dan weer wel.

We gaven vandaag onszelf het ‘miljonairsgevoel’ cadeau door zo’n bedje te huren en lekker te eten en te drinken.

Ok even in zee geweest. De rode vlag hing uit, eigenlijk dus verboden terrein. Maar als je niet te ver gaat, dan kan het wel. Het water was heerlijk.

Aan de overkant van de kustweg ligt ‘Parque Natural Las Dunas de Corralejo’, een beschermd natuurgebied met een indrukwekkend duinenlandschap van 25 km². Door de eilandbewoners wordt dit onbewoonde gebied, met de zandstroken en metershoge duinen , ‘El Jable’ genoemd.

Op verschillende sites wordt iets anders verteld over deze duinen. De ene site zegt dat ze ontstaan zijn door de verpulvering en het uiteenvallen van zeeorganismen, zoals weekdieren. Daardoor ongetwijfeld een rijke en gevarieerde biodiversiteit die ook enige inheemse flora en fauna laat zien. Dat klopt inderdaad wel die flora en fauna. Weer een andere site vermeld dat de duinen voortdurend van vorm veranderen door de harde wind én door de aanvoer van ‘Sahara zand’. Misschien is het allebei wel waar. Feit is dat het een heel bijzonder stukje van Fuerteventura is. In de Lonely Planet wordt het zelfs als eerste ‘attractie’ genoemd die je gezien moet hebben als je op Fuerteventura bent.

Gekgenoeg kom je nauwelijks iemand tegen in dit prachtige gebied. Er waren diverse mooie planten, een woestijnvogeltje en stenen in kringen te zien. Je hoort er niets, zelfs de vlakbij gelegen zee niet. Windstil en doodstil. Volgens Lonely Planet ervaar je een woestijngevoel. Daar ben ik het niet mee eens, als je ooit in een woestijn geweest bent dan is het niet te vergelijken. Maar bijzonder en mooi is het er wel. Het park heeft sinds 1982 een beschermde status en is regelmatig opnameplaats voor films. Een flink aantal filmregisseurs uit Holywood willen hier films opnemen waar een woestijn in voorkomt.

Om het miljonairsgevoel vast te houden hebben we ons door een taxi bij het appartement af laten zetten. Voelde heel erg luxe.

Vanavond waren we uit eten met Kitty en Ton. Zij weten altijd restaurantjes te vinden waar je als toerist niet zo gauw komt. Dit keer was dat Infusion, een piepklein restaurant met een huiskamergevoel. Het eten was een mix van Ierse gerechten met een Aziatische twist. Heel erg lekker gegeten en het was daarbij ook nog eens heel gezellig.

Nu lekker op ons eigen terrasje. Nog altijd zo’n 25 graden. Morgen willen we eigenlijk wel weer ‘iets’ doen, we weten alleen nog niet wat. Komt helemaal goed. We beseffen dat het er bijna weer op zit.

Omgevlogen deze dagen. Nou ja, betekent ook dat we het naar onze zin hebben.

Tot het volgende verslag!

Anita Timmermans:

Mooi verhaal weer Adriënne!!

Adriënne:

Van mooie dagen komen mooie verhalen Anita!

Anita Timmermans:

Dat klopt Adriënne!

Kitty Kruijt:

Heel gezellige avond en lekker gegeten. Dank jullie wel Kitty en Ton.

Adriënne:

Was fijn om weer eens bij te kletsen Kitty. Genoten van jullie gezelschap én het lekkere eten.

Mo Van Der Werf:

Heerlijk, geniet vooral!!

Echt wel Mo!

Marian Kruijssen:

Genieten van dit zonnige samenzijn!

Heerlijk hier Marian!

Marja De Vries:

Dat ziet er bekend uit lieverds!. Geniet ervan. Dikke knuffel en Zennnnn!!

Adriënne:

Helemaal in de zen-stand lieve Marja!

Janny Bos:

Heerlijk zo liggen zonnen en niets doen...het ultieme vakantiegevoel

Adriënne:

Zo genieten hier Janny. Even bijkomen van de hectische tijd die achter ons ligt.

Wilma Rodermond:

Wat een heerlijkheid!

Adriënne:

Zon, zee, zaligheid Wilma!

Irma Ruijgrok:

GENIETEN 100%

Wat zeg ik Irma: 200%!!!

Kitty Schaap:

Ziet er goed uit! En ik ken een andere Kitty en Ton….

Ik ook Kitty!

Kitty Schaap:

Kennelijk is het een goede combi Adriënne!

Kees Quaadgras:

Je ziet er goed uit!

Adriënne:

Gaat ook heel goed met me Kees. En natuurlijk een lekker Fuerteventura-kleurtje! Doet ook veel.

Loes De Groot:

Lieve foto van jullie twee lieverds!

Dankjewel lieve Loes!

• 15 April 2024 - 21:02

Ray Smith:

Eet smakelijk dames!

• 15 April 2024 - 21:02

Dankjewel lieve Ray!

Verslag uit: Spanje, Corralejo

Adriënne

Hallo en welkom op mijn reislog! Vanaf 2006 tot en met augustus 2021 deelden Hannie en ik met jullie alle lief en leed als het ging om onze vakanties. Zoveel prachtige reizen hebben wij gemaakt. In zoveel landen geweest. Vanwege corona in 2020 en 2021 alleen in Nederland. Maar ook daar genoten we van. Zoveel dierbare herinneringen!!! En toen kwam 8 oktober 2021, de dag waarop Hannie onverwacht overleed. Ik mis haar op alle fronten en zal haar zeker ook missen op toekomstige reizen. Want zij was de durfal van ons twee, moeiteloos reed ze door de bergen en door drukken steden. Samen reizen was onze passie. Een passie die ik nu moet ombuigen naar vakanties die goed voelen voor mij alleen, samen met mijn oudste broer, met mijn kleinkinderen, andere familieleden en/of vrienden. Hoewel het niet mee zal vallen, ga ik toch proberen van deze reizen te genieten. Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst. Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter! Leuk dat je met me meereist! Groetje van Adriënne

Actief sinds 29 Juni 2006