Eilandhoppen - Reisverslag uit Corralejo, Spanje van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu Eilandhoppen - Reisverslag uit Corralejo, Spanje van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu

Eilandhoppen

Door: Adriënne

Blijf op de hoogte en volg Adriënne

12 April 2024 | Spanje, Corralejo

Tja, we wilden iets doen vandaag. In principe wilden we een auto huren en wat andere plaatsen op het eiland bezoeken. Helaas, we waren veel te laat wakker om dit plan uit te kunnen voeren. De meeste verhuurbedrijven zijn tussen 09.00 en 11.00 uur open om een auto op te halen en tussen 17.00 en 19.00 om diezelfde auto weer terug te brengen.

Plannen zijn er om veranderd te worden. Een vaartocht stond ook hoog op het lijstje. Dus togen we naar de haven om uit te zoeken of er nog plaatsen waren voor een overtocht naar Lanzarote. En dat kon. Wel moesten we nog even wachten op de volgende boot. Geen nood, eettentjes genoeg voor een lunch en daarna kijken naar de grote veerponten die ook auto’s meenemen naar Lanzarote. Voor we het wisten konden we zelf aan boord.

Altijd een heerlijk moment als je loskomt van de kade. Lekker vrij op het water. We voeren de haven uit en passeerden Lobos, een onbewoond eiland. Daarna door naar Lanzarote. Een overtocht die zo’n half uur tot drie kwartier duurt, afhankelijk van de wind. Beide eilanden liggen in de Atlantische Oceaan, maar toch wordt het stukje water tussen de eilanden als een zeestraat gezien die de Bocaina wordt genoemd.

Eenmaal op Lanzarote merk je meteen dat het een ander eiland is. Van alle Canarische eilanden zijn ze het meest aan elkaar verwant, maar wat architectuur betreft heeft Ceasar Manrique een grote rol gespeeld op dit eiland. Zo zijn er alleen witte huizen op Lanzarote. Maar ook de vegetatie is er heel anders. Veel uitbundiger dan op Fuerteventura.

We hebben lekker langs de boulevard geslenterd en op een terrasje Zuma Naranja Natural gedronken. Versgeperst sinaasappelsap dus. Dat smaakt hier toch zo veel lekkerder dan in Nederland.

Heerlijk mensen kijken, langs de vele winkels en restaurants lopen en altijd de zee zien. Op de boulevard is ook een regenboogvlag en regenboogbank geplaatst. Opvallend dat daar, net als op Fuerteventura, bijna niemand op zit. Overigens zijn we op verzoek van Irma terug gegaan naar de regenboogbank op Fuerteventura om ons samen te laten fotograferen.

Veel te snel ging de tijd om en moesten we weer naar de boot. Het was de laatste van de dag en inclusief onszelf waren er vier passagiers. Dat is bijna een privévaartje.

Terug in de haven van Fuerteventura hebben we ons heel luxueus door een taxi naar huis laten brengen. Daar lekker gekookt en op ons eigen terrasje gegeten. Weer een topdag.

Op dit moment, kwart over tien, zitten we nog altijd lekker buiten. In de verte muziek van de liveoptredens in het centrum.

Morgen onze laatste dag. Geen plannen nog, we zien wel. Zondag vliegen we terug naar Nederland. We zullen proberen wat zon in onze overvolle koffer te stoppen.

Het volgende verslag komt vanuit huis. Tot dan!. Fijne avond allemaal!

Anita Timmermans:

Mooie foto’s weer en een heerlijk verhaal Adriënne.

Adriënne:

Ook dit was weer een heerlijke dag Anita!

Loes De Groot:

Wat een mooi eiland is Lanzarote! Geniet van jullie laatste vakantiedag en hopelijk is de terugreis niet zo turbulent. Dank jullie wel dat we mee mochten reizen en ja, neem maar veel zon mee want de voorspellingen zijn niet best!!!

Adriënne:

Dan zullen we vandaag nog extra genieten lieve Loes!

Irma Ruijgrok:

Ik voel mij vereerd met de foto van de regenboogbank.

Adriënne:

Graag gedaan Irma! We moesten er wel iemand van een terrasje voor afplukken, want er liep niemand in de buurt. De man deed het graag voor ons.

Irma Ruijgrok:

Is weer eens iets anders dan pluk de dag Adriënne!

Sasja Van Ginkel:

Dank voor het meereizen: genoten!

Fijn om te horen Sasja!

Tos Baalman:

Heerlijk eiland is Lanzarote!

Adriënne:

Zeker Tos. Wij waren alleen bij Playa Blanca, maar ik ken Lanzarote wel. In welk plaatsje woon jij?

• 15 April 2024 - 21:22

Tos Baalman:

Wij wonen op Costa Teguise Adriënne. Ik ben heel blij met de invloed van Cesare op dit eiland. Maria en ik hebben ervoor gekozen Nederland te verlaten en hier samen nog ouder te worden.

• 15 April 2024 - 21:22

Adriënne:

Ik ben groot fan van Ceasar Manriqe Tos. Ben ook in zijn huis geweest. Ik logeerde destijds in Punta Mujeres. Mooi dorpje. Wens jullie heerlijk genieten op dit mooie eiland!

Dankjewel Adriënne.

Krijnie Beyen:

Wat een mooi verslag weer Adriënne. En ja Lanzarote: prachtig die lavavelden. Goede herinneringen- moeder/dochter(3 jaar) vakantie en ik had een werkperiode en tentoonstelling in de Ermita de Magdalena. Midden op het eiland. Geniet van jullie laatste dag!

Adriënne:

Dat gaan we zeker doen Krijnie. Altijd lastig om hier weg te gaan. Fuerteventura is bijna mijn tweede thuis.

Irma Ruijgrok:

Prachtig die vegetatie op Lanzarote! En die vrouwentongen, bij ons staan ze in de woonkamer. En wat is het water mooi blauw zo met de witte golven erbij.

Adriënne:

Het water is hier inderdaad echt heel blauw Irma.

Rina Van Kilsdonk:

Weer een heel mooie trip, is weer genieten !!!!

• 15 April 2024 - 21:25

Adriënne:

Echt wel Rina. De dagen zijn omgevlogen. Heerlijke week!

Verslag uit: Spanje, Corralejo

Adriënne

Hallo en welkom op mijn reislog! Vanaf 2006 tot en met augustus 2021 deelden Hannie en ik met jullie alle lief en leed als het ging om onze vakanties. Zoveel prachtige reizen hebben wij gemaakt. In zoveel landen geweest. Vanwege corona in 2020 en 2021 alleen in Nederland. Maar ook daar genoten we van. Zoveel dierbare herinneringen!!! En toen kwam 8 oktober 2021, de dag waarop Hannie onverwacht overleed. Ik mis haar op alle fronten en zal haar zeker ook missen op toekomstige reizen. Want zij was de durfal van ons twee, moeiteloos reed ze door de bergen en door drukken steden. Samen reizen was onze passie. Een passie die ik nu moet ombuigen naar vakanties die goed voelen voor mij alleen, samen met mijn oudste broer, met mijn kleinkinderen, andere familieleden en/of vrienden. Hoewel het niet mee zal vallen, ga ik toch proberen van deze reizen te genieten. Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst. Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter! Leuk dat je met me meereist! Groetje van Adriënne

Actief sinds 29 Juni 2006