Mooie afsluiting van een fantastische reis - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu Mooie afsluiting van een fantastische reis - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu

Mooie afsluiting van een fantastische reis

Door: Adriënne

Blijf op de hoogte en volg Adriënne

26 Februari 2024 | Noorwegen, Tromsø

Zaterdagavond gingen we uit eten bij het HardRock Café Tromsø. Ik bewaar zulke goeie herinneringen aan alle vestigingen over de hele wereld waar ik geweest ben. Ik heb T-shirts uit Sydney, New York, Paris, Londen, Kopenhagen en nog wel wat meer, waar ik nu even niet op kan komen. Het eerste HardRock Café werd in 1979 geopend in Londen. Hoewel het een keten is, is elk café anders. Wel overal een heel relaxte sfeer. Ik wilde Jesse daar graag kennis mee laten maken.

Hard Rock begon haar verzameling ooit met een Eric Clapton gitaar en is nu 's werelds grootste tentoonsteller van muziekmemorabilia. Elke keer weer leuk om te zien welke items dit café van hardrocksterren heeft weten te bemachtigen. In Tromsø waren dat o.a. een jasje van Cher, een truitje van Bjork, kleding van Madonna, gitaren van Pink Floyd en Carlos Santana, een T-shirt van Joe Welsh van The Eagles (Hotel California). Platenhoezen van The Beatles, ACDC en vele anderen.

HardRock Café’s waren ook de eerste die voor iedereen waren. Jong, oud, dik, dun. Hetero, homo, lesbo, transgender. Wit, zwart, geel of welke andere huidskleur dan ook. Die boodschap dragen ze nog steeds uit.

Jesse vond het er fantastisch. Uiteraard merkte hij het verschil in sfeer met andere restaurants ook op. Relaxter, meer persoonlijke aandacht. Zo wordt je naar je tafel gebracht en krijg je een persoonlijke, al dan niet vrouwelijke, ober. Die stelt zich ook voor en zorgt dat het je aan niets ontbreekt. Jesse vond het zelfs zo leuk dat hij vroeg of we er onze laatste avond ook gingen eten. En dat deden we dus.

Dat er persoonlijke aandacht is werd duidelijk toen we gisteravond binnenstapten. Met een ‘Hello Adriana and Jesse’ werden we welkom geheten. Ik snap best dat ze een jaar later niet meer weten wie je bent, zelfs een maand later misschien niet eens, maar toch. Weer aten we er heerlijk. Uiteraard ging Jesse verder met zijn hamburgeronderzoek. Maar voor mij was het twee dagen genieten van een heerlijke salade. Eindelijk weer eens wat groenten, want dat krijg je in andere restaurants nauwelijks.

Uiteraard heeft Jesse gisteravond zijn hamburgeronderzoek afgesloten. Op de eerste plaats staat de hamburger uit het Sommarøy Arctic Hotel, die was volgens hem subliem. Op de tweede plaats is geëindigd de dubbele cheeseburger van HardRock Café Tromsø. Dus mensen, ooit in de buurt en zin in een hamburger. Je weet nu waar je moet zijn.

Toen we het tijdens het eten over de afgelopen week hadden stelde ik vast dat het een vakantie is geweest die we niet gauw gaan vergeten. ‘Niet gauw oma, gewoon nooit,’ was het antwoord van Jesse. Groter compliment kon ik niet krijgen. Het was zo leuk om te merken dat wij samen heel goed vakantie kunnen vieren. Dingen samen doen, mooie gesprekken, maar ook samen kunnen zwijgen. Fantastisch!

Gisteravond voor de laatste keer genoten van het uitzicht dat wij in het hotel hadden. Nog lang op het verwarmde terras gezeten. Nou ja lang, rond tien uur toch naar bed, vanmorgen immers om zes uur op.

En dan vanmorgen koffers pakken, nog een laatste ontbijtje. Voor Jesse bestaande uit kjøttkaker (Noorse gehaktballetjes) waar hij dol op is en kaneelbroodjes. Ik hield het bij een croissantje en een zachtgekookt eitje.

Op het vliegveld ging het in tweede instantie redelijk soepel. In eerste instantie moesten we zelf inchecken, maar dat lukte voor geen meter. Dus ging er voor ons Nederlanders toch een desk open. Daarna ging het snel. Goedgekeurd door de security en daarna langs de weinige winkeltjes. Tromsø Airport is maar heel klein. We zagen het vliegtuig van Transavia landen en leuk om te zien hoe dat nu werkt met zo’n gate. Nog nooit eerder de kans gehad dat van zo dichtbij te aanschouwen.

Eenmaal in het vliegtuig werd het sein van vertrek gegeven en toen plotseling toch weer niet. Vier passagiers die te laat waren, waren alsnog gearriveerd. Gate weer aansluiten, kortom ruim twintig minuten vertraging. Maar tijdens de vlucht werd die vertraging goedgemaakt. Precies op de aangegeven tijd landen we op Schiphol. Koffers kwamen ook redelijk snel. Een kwartier wachten is op Schiphol niet veel.

En bij de uitgang stonden Jaqueline en Nienke op ons te wachten. Altijd zo leuk om opgehaald te worden. Samen een kop koffie en daarna in mijn eentje huiswaarts. Stil ineens. We hebben een prachtige reis gehad. Een dankjewel voor alle mensen die meegereisd hebben.

Wees welkom op mijn volgende reis. En dat is al heel snel. Over dertien dagen vertrek ik broer Willem naar Berlijn. Tot dan!

• 26 Februari 2024 - 21:48

Loes De Groot:

Wat hebben jullie geweldig genoten! En je nieuwste aanwinst staat je fantastisch! Fijn dat jullie goed thuis zijn gekomen en nu echt weer even landen. Dank jullie wel dat ik mee mocht reizen. Ik heb ook super genoten lieve Adriënne en Jesse.

• 26 Februari 2024 - 21:48

Adriënne:

En uiteraard ga je over dertien dagen weer meeLoes. Altijd plaats voor jou op de virtuele achterbank. Tot snel lieverd.

• 26 Februari 2024 - 21:49

Rina Van Kilsdonk:

Het was weer een belevenis, zo kom ik nog eens ergens! Op dit moment reis ik ook met een vriendin door Nieuw Zeeland ben dus niet vaak thuis.

• 26 Februari 2024 - 21:51

Adriënne:

Dat klinkt ook heel goedRina. Geniet ervan. Ik ben ook weinig thuis. Maar een van de weinige keren dat we allebei thuis zijn moeten we maar eens afspreken. Gezellig samen lunchen!

• 26 Februari 2024 - 21:52

Rina Van Kilsdonk:

Doen we Adriënne! Met een vriendin mee reizen daar bedoel mee op de zelfde manier waarop ik van jouw reizen geniet. Meereizen vanuit mijn luie stoel!

• 26 Februari 2024 - 21:52

Adriënne:

Op die manier Rina. Ik vind dat ook heel leuk met anderen meereizen.

• 26 Februari 2024 - 21:53

Wilma Rodermond:

Dank je wel voor de mooie reis, een om nooit te vergeten!

• 26 Februari 2024 - 21:53

Adriënne:

Dat gaan we ook niet doenWilma. We gaan er nog lang van nagenieten.

• 26 Februari 2024 - 21:54

Bianca Van Kaathoven:

Prachtig geweest allemaal!

• 26 Februari 2024 - 21:54

Adriënne:

Een fantastisch en prachtige reis Bianca! Een mooie week met kleinzoon Jesse!

• 26 Februari 2024 - 21:55

Merelijne De Wit:

Mooie afsluiting en weer een mooie nieuwe reis over 13 dagen. Dat betekent: Reisverslagen. Ik zit alweer in de aanslag om ze te lezen.

• 26 Februari 2024 - 21:56

Adriënne:

Gezellig dat je weer mee gaat Merelijne. Tot in Berlijn dan maar!

• 26 Februari 2024 - 21:56

Adriënne:

Welkom thuis! Nu even bijtanken en dan hoppaaaa, weer weg! Leuk, hoor!

• 26 Februari 2024 - 21:57

Adriënne:

Beetje decadent wel hé Annelies. En in april ga ik ook weer. Daarna effe rust en gewoon werken hoor!

• 26 Februari 2024 - 22:34

Julia Kock:

Top vakantie, welkom thuis

• 26 Februari 2024 - 22:35

Adriënne:

Mag je wel zeggen Julia. Geweldig om dit met een kleinzoon te doen. Hij heeft zo genoten. En ik uiteraard ook.

• 26 Februari 2024 - 22:35

Debora Bulthuis:

Welkom weer thuis van jullie mooie reis.

• 26 Februari 2024 - 22:36

Adriënne:

Dankjewel Debora. Het was een fantastische week!

• 27 Februari 2024 - 14:18

Annelies Caers:

Nou én Adriënne? Lekker leven en er tenvolle van genieten. Ik gun het je van harte!

• 27 Februari 2024 - 14:18

Dankjewel Annelies!

• 27 Februari 2024 - 14:19

Ineke Van Steen:

Wat een geweldige reis samen met Jesse. Ik heb genoten van je verhalen. En jullie nu lekker nagenieten!

• 27 Februari 2024 - 14:19

Adriënne:

Dat zulle we nog lang doen Ineke!

• 27 Februari 2024 - 14:20

Karin Van Opstal:

Heb weer jouw verhalen gevolgd, jullie hebben genoten dat is duidelijk.

• 27 Februari 2024 - 14:20

Adriënne:

Dat hebben we zeker Karin. Leuk dat je erbij was!

• 27 Februari 2024 - 14:21

Anne Fem De Groot:

Wat een prachtige verhalen en wat zullen jullie samen intens genoten hebben!

• 27 Februari 2024 - 14:21

Adriënne:

Dat hebben wij zeker Anne Fem. Zo bijzonder deze reis!

• 27 Februari 2024 - 14:22

Evi Buijink-Ebbink:

Wat een prachtige reis. Ik voelde jullie genieten in je verhalen!En heb stiekem meegenoten!

• 27 Februari 2024 - 14:22

Adriënne:

Wat fijn dat je meegenoten hebt Evi. En wat mij betreft hoeft dat niet stiekem.

• 27 Februari 2024 - 14:23

Anita Timmermans:

Wat weer een mooi verhaal Adriënne en wat hebben jullie veel gezien en beleefd. Dankjewel dat wij er bij mochten zijn. Kijk al uit naar je volgende vakantie samen met je broer in Berlijn.

• 27 Februari 2024 - 14:23

Adriënne:

Dankjewel Anita en ga gewoon weer mee naar Berlijn. Groetjes aan Jan!

• 27 Februari 2024 - 14:24

Tos Baalman:

Geweldig verslag en leuke kleinzoon!

• 27 Februari 2024 - 14:25

Adriënne:

Dankjewel Tos. Vooral voor het compliment over de kleinzoon. Zo'n mooie man. Ik heb genoten van de reis, maar ook van hem. Jij nog naar je zin in de zon?

• 27 Februari 2024 - 14:25

Sasja Van Ginkel:

Dank voor het mee laten beleven, lieve Adriënne, ik heb ervan genoten!

• 27 Februari 2024 - 14:26

Adriënne:

Dat is fijn om te horen Sasja. Ik reis zelf ook graag met anderen mee. Enne ... ga gerust weer mee naar Berlijn!

• 28 Februari 2024 - 15:11

Tos Baalman:

Ja heerlijk Adriënne. Sterker nog wij verhuizen hierheen. Ik hou van zon en zee en dat is er volop op Lanzarote. We gaan nu dansen op de waterlijn!

• 28 Februari 2024 - 15:12

Adriënne:

Goh Tos, dat is een stap. Wie weet kom ik je daar eens opzoeken. Naar welke plaats ga je? En waar ken ik die laatste zin toch van?

• 28 Februari 2024 - 15:12

Ineke Noordzij:

Ik ga, zeker weten, ook mee naar Berlijn!

• 04 Maart 2024 - 21:49

Margreet Van Hensbergen:

Hi Adrienne, wat een heerlijke vakantie heb jij gehad. En.... nog even nagenieten.Liefs.Margreet

Verslag uit: Noorwegen, Tromsø

Adriënne

Hallo en welkom op mijn reislog! Vanaf 2006 tot en met augustus 2021 deelden Hannie en ik met jullie alle lief en leed als het ging om onze vakanties. Zoveel prachtige reizen hebben wij gemaakt. In zoveel landen geweest. Vanwege corona in 2020 en 2021 alleen in Nederland. Maar ook daar genoten we van. Zoveel dierbare herinneringen!!! En toen kwam 8 oktober 2021, de dag waarop Hannie onverwacht overleed. Ik mis haar op alle fronten en zal haar zeker ook missen op toekomstige reizen. Want zij was de durfal van ons twee, moeiteloos reed ze door de bergen en door drukken steden. Samen reizen was onze passie. Een passie die ik nu moet ombuigen naar vakanties die goed voelen voor mij alleen, samen met mijn oudste broer, met mijn kleinkinderen, andere familieleden en/of vrienden. Hoewel het niet mee zal vallen, ga ik toch proberen van deze reizen te genieten. Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst. Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter! Leuk dat je met me meereist! Groetje van Adriënne

Actief sinds 29 Juni 2006