De wandelsafari - Reisverslag uit Hilvarenbeek, Nederland van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu De wandelsafari - Reisverslag uit Hilvarenbeek, Nederland van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu
VIP-Report

De wandelsafari

Door: Adriënne

Blijf op de hoogte en volg Adriënne

23 Juli 2024 | Nederland, Hilvarenbeek

Vandaag waren we op wandelsafari in en rond het Afrikaanse dorp. Compleet met een natte moesson. Desondanks toch een prachtige dag gehad. Zoveel dieren gezien in een redelijk natuurlijke habitat. Wat hebben ze de ruimte hier. Vooral de olifantenfamilie was heel aandoenlijk. Maar ook de apen op hun rots. En de zebra's en hyena's.

Bij het vogelverblijf zag ik voor het eerst van mijn leven een secretarisvogel. Meteen gebombardeerd tot een van de prachtigste vogels die ik ooit zag. Maar hij blijkt ook gevaarlijk. Desecretarisvogel voedt zich met slangen (die hij in hun geheel inslikt), kleine zoogdieren, andere vogels en reptielen vormen een belangrijke voedselbron van deze vogel. Hij eet ook sprinkhanen, alleen wanneer er weinig ander voedsel beschikbaar is. De vogel kan maar met moeite vliegen, hij heeft we een heel mooi loopje. De secretarisvogel vangt zijn prooi door deze met zijn lange poten dood te trappen.

Van Nienke leerde we de spirello kennen. Zij is er gek op, wij hadden het nog nooit gezien en ook nooit gegeten. Om eerlijk de waarheid te zeggen waren wij er niet zo kapot van. Eigenlijk is het niet meer dan warme chips op een stokje.

Redelijk nat terug in het huisje, maar schone warme kleding deed wonderen.

Straks nog even zwemmen en om half acht komt de pizzabezorger langs. Onze dag kan niet meer stuk.


  • 06 September 2024 - 10:16

    Loes De Groot:

    Wat een mooie plekjes hebben de dieren en geniet straks van de pizza!


  • 06 September 2024 - 10:16

    Adriënne:

    Zo genieten hier lieve Loes!


  • 06 September 2024 - 10:17

    Gerda Timmermans:

    Veel plezier samen!


  • 06 September 2024 - 10:17

    Adriënne:

    Dat hebben we Gerda. Zo'n bijzondere omgeving.


  • 06 September 2024 - 10:17

    Rita Ackerstaff:

    Tis net een complete Zoo, wat prachtig allemaal en straks gezellig pizza eten!


  • 06 September 2024 - 10:17

    Adriënne:

    Het is fantastisch Rita. Nog leuker dan ik gedacht had.


  • 06 September 2024 - 10:18

    Marian Kruijssen:

    Veel plezier saampjes!


  • 06 September 2024 - 10:18

    Adriënne:

    Dankjewel Marian!


  • 06 September 2024 - 10:18

    Julia Kock:

    Prachtig park hè en de meeste beesten zijn wel gewend aan een drupje regen!!


  • 06 September 2024 - 10:18

    Adriënne:

    Zo mooi Julia. En wij kunnen ook wel tegen een drupje regen. Inmiddels weer een heerlijk zonnetje en zometeen buiten eten.


  • 06 September 2024 - 10:19

    Leny Hartong:

    Wat fijn dat de dieren de ruimte hebben, maakt het makkelijker om van te genieten. Heb het fijn samen!!!!


  • 06 September 2024 - 10:19

    Adriënne:

    Precies dat Leny. Wil hierna nooit meer naar een gewone dierentuin denk ik.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hilvarenbeek

VIP-member
Adriënne

Hallo en welkom op mijn reislog! Vanaf 2006 tot en met augustus 2021 deelden Hannie en ik met jullie alle lief en leed als het ging om onze vakanties. Zoveel prachtige reizen hebben wij gemaakt. In zoveel landen geweest. Vanwege corona in 2020 en 2021 alleen in Nederland. Maar ook daar genoten we van. Zoveel dierbare herinneringen!!! En toen kwam 8 oktober 2021, de dag waarop Hannie onverwacht overleed. Ik mis haar op alle fronten en zal haar zeker ook missen op toekomstige reizen. Want zij was de durfal van ons twee, moeiteloos reed ze door de bergen en door drukken steden. Samen reizen was onze passie. Een passie die ik na 8 oktober 2021 moest ombuigen naar vakanties die goed voelen voor mij alleen, samen met mijn oudste broer, met mijn kleinkinderen, andere familieleden en/of vrienden. Hoewel het niet mee viel heb ik toch van deze reizen genoten. In februari 2023 kwam Janneke in mijn leven. Totaal onverwacht. Heel dankbaar voor. Behalve met broer Willem, kinderen en kleinkinderen reis ik nu ook met haar. Daar genieten we allebei van. Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst. Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter! Leuk dat je met me meereist! Groetje van Adriënne

Actief sinds 29 Juni 2006
Verslag gelezen: 21
Totaal aantal bezoekers 361566

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2024 - 06 September 2024

Zeeuws Vlaanderen

09 Augustus 2024 - 21 Augustus 2024

Nieuw Vennep

22 Juli 2024 - 24 Juli 2024

Op safari

26 Juni 2024 - 04 Juli 2024

Surrey en West-Sussex

09 Mei 2024 - 11 Mei 2024

Vlissingen

07 April 2024 - 14 April 2024

Fuerteventura

11 Maart 2024 - 16 Maart 2024

Berlijn

19 Februari 2024 - 26 Februari 2024

Noorwegen

14 Februari 2024 - 14 Februari 2024

Einde van een tijdperk

Landen bezocht: