Schuitje varen, schooltje spelen - Reisverslag uit Terneuzen, Nederland van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu Schuitje varen, schooltje spelen - Reisverslag uit Terneuzen, Nederland van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Schuitje varen, schooltje spelen

Door: Adriënne

Blijf op de hoogte en volg Adriënne

25 Augustus 2024 | Nederland, Terneuzen

Zoals gezegd gisteren niet veel gedaan. Uitslapen, lezen, stukje lopen in de buurt. Tijdens de wandeling kwamen we er achter dat we niet in Hengstdijk verblijven maar in Oude Stoof. Een klein gehuchtje dat haar naam te danken heeft aan het feit dat er ooit een grote oven stond waarin de wortels van de meekrap gedroogd werden en tot rode kleurstof voor textiel werden vermalen. Genoten van een dagje rust.

Vandaag was een andere dag, we waren in Terneuzen. Als eerste naar het Museum Schooltijd, een paradijs boordevol herinneringen. Ze claimen de meeste oude schoolartikelen van Nederland in hun bezit te hebben. Dat zou wel eens kunnen kloppen. Het was erg leuk.

Daarna een stukje kunstroute langs de Schelde én een regenboogbankje gespot.

Om 15.00 hadden we een boottocht over het Kanaal van Gent naar Terneuzen geboekt. Helaas konden we Het Portaal van Vlaanderen niet vinden. We gingen er eigenlijk van uit dat de boot al weg zou zijn. Maar nee, we werden gebeld en telefonisch naar de juiste plek geloodst. Wat een service!

Het was een imposante vaart langs het sluizencomplex en de werven. Ook heel veel zeer grote boten gezien. We passeerden de een na langste draaibrug van Europa, die bij Sluiskil ligt. De schipper voer tot bijna aan de Belgische grens. Op de terugweg een geluksmomentje voor Janneke. Ik had de schipper ingefluisterd dat ze graag even zou varen. Op een gegeven moment gaf hij een seintje en daar ging ze. Ze mocht zelfs een haven voor bedrijven invaren.

Na afloop dronken we een kop koffie en deden we wat boodschappen voor het avondeten. Nu lekker op ons eigen terrasje. Geen idee wat we morgen gaan doen. Zal vast gezellig worden.


  • 11 September 2024 - 16:11

    Julia Kock:

    Leuk, die vaartocht hebben wij ook eens gemaakt. Ik heb nog een schoolrapport 3de klas en daar staat op: de kaart van Zeeland wordt slecht gekend. Zelfde kaart als daar maar dan met grote en kleine rondjes die de plaatsnamen voor stelden. Alleen Goes kende ik want daar woonde ik!


  • 11 September 2024 - 16:11

    Adriënne:

    Was echt een leuke dag Julia! Wat leuk dat je nog een oud rapport hebt. Ik heb dat ook nog. Ik had alleen maar goede cijfers. Maar bij gedrag stond: de cijfers zijn niet in evenwicht met het gedrag. En bij vlijt stond: gooit er met de pet naar. Nou ja, ben toch nog aardig goed terecht gekomen. Met vlijt overigens!


  • 11 September 2024 - 16:12

    Julia Kock:

    Zo is dat Adriënne en ik ben nog nooit de weg kwijt geraakt in Zeeland!


  • 11 September 2024 - 16:12

    Loes De Groot:

    Wat een ontzettend leuk museum en super dat Janneke mocht varen!


  • 11 September 2024 - 16:13

    Adriënne:

    Zowel museum als varen waren fantastisch Loes. En voor Janneke een cadeautje dat ze mocht varen. Weer genoten.


  • 11 September 2024 - 16:13

    Kitty Schaap:

    Dat gaat zeker gezellig worden! Groet uit Duitsland.


  • 11 September 2024 - 16:13

    Adriënne:

    Aha Kitty. Ook op reis. Doen we toch vaak op hetzelfde moment hé. Heb het goed in Duitsland!


  • 11 September 2024 - 16:14

    Janny Bos:

    Een mooi dagje en wat leuk op die oude school. Fijn dat ik weer mee mag genieten!


  • 11 September 2024 - 16:14

    Adriënne:

    We genieten van elkaars reizen Janny. Ga ook altijd graag met jullie mee!


  • 11 September 2024 - 16:14

    Janny Bos:

    Binnenkort zijn wij een lang weekend weg en zullen er weer foto's gemaakt worden Adriënne.


  • 11 September 2024 - 16:14

    Adriënne:

    Leuk Janny, ik ga graag mee.


  • 11 September 2024 - 16:15

    Joke Assink:

    Wat een leuk weetje over Oude Stoof!


  • 11 September 2024 - 16:15

    Adriënne:

    Vonden wij ook Joke! Jammer dat al dat soort gehuchtjes voor een groot deel verdwenen zijn. Hier geeft men er gelukkig nog wel aandacht aan.


  • 11 September 2024 - 16:15

    Laura Worst:

    Volgens mij heb ik dat boekje (Voetstapjes in de sneeuw) ook nog ergens!


  • 11 September 2024 - 16:16

    Adriënne:

    Kan kloppen Laura. Protestants boekje. Ik kende het niet, Janneke is er mee opgegroeid.


  • 11 September 2024 - 16:16

    Rina Van Kilsdonk:

    Wat origineel dat regenboogbankje!


  • 11 September 2024 - 16:16

    Adriënne:

    Ja, heel leuk Rina!


  • 11 September 2024 - 16:16

    Rina Van Kilsdonk:

    Mooi stel zijn jullie!


  • 11 September 2024 - 16:16

    Adriënne:

    Thank you Rina!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Terneuzen

VIP-member
Adriënne

Hallo en welkom op mijn reislog! Vanaf 2006 tot en met augustus 2021 deelden Hannie en ik met jullie alle lief en leed als het ging om onze vakanties. Zoveel prachtige reizen hebben wij gemaakt. In zoveel landen geweest. Vanwege corona in 2020 en 2021 alleen in Nederland. Maar ook daar genoten we van. Zoveel dierbare herinneringen!!! En toen kwam 8 oktober 2021, de dag waarop Hannie onverwacht overleed. Ik mis haar op alle fronten en zal haar zeker ook missen op toekomstige reizen. Want zij was de durfal van ons twee, moeiteloos reed ze door de bergen en door drukken steden. Samen reizen was onze passie. Een passie die ik na 8 oktober 2021 moest ombuigen naar vakanties die goed voelen voor mij alleen, samen met mijn oudste broer, met mijn kleinkinderen, andere familieleden en/of vrienden. Hoewel het niet mee viel heb ik toch van deze reizen genoten. In februari 2023 kwam Janneke in mijn leven. Totaal onverwacht. Heel dankbaar voor. Behalve met broer Willem, kinderen en kleinkinderen reis ik nu ook met haar. Daar genieten we allebei van. Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst. Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter! Leuk dat je met me meereist! Groetje van Adriënne

Actief sinds 29 Juni 2006
Verslag gelezen: 27
Totaal aantal bezoekers 361667

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2024 - 06 September 2024

Zeeuws Vlaanderen

09 Augustus 2024 - 21 Augustus 2024

Nieuw Vennep

22 Juli 2024 - 24 Juli 2024

Op safari

26 Juni 2024 - 04 Juli 2024

Surrey en West-Sussex

09 Mei 2024 - 11 Mei 2024

Vlissingen

07 April 2024 - 14 April 2024

Fuerteventura

11 Maart 2024 - 16 Maart 2024

Berlijn

19 Februari 2024 - 26 Februari 2024

Noorwegen

14 Februari 2024 - 14 Februari 2024

Einde van een tijdperk

Landen bezocht: