Mooiste dorpsplein van Nederland - Reisverslag uit Groede, Nederland van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu Mooiste dorpsplein van Nederland - Reisverslag uit Groede, Nederland van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Mooiste dorpsplein van Nederland

Door: Adriënne

Blijf op de hoogte en volg Adriënne

02 September 2024 | Nederland, Groede

Gisteren waren we in Groede. We bezochten de Grote Kerk, we lunchten bij De Drie Koningen en dwaalden wat door het dorpje met zijn pittoreske straatjes en nog altijd het mooiste dorpsplein van Nederland voor zover ik ze gezien heb.

Daarna gingen we naar Nieuwvliet-Bad voor een middagje strand. We hoorden dat de stranden in Nederland overvol waren op deze warmste 1 september ooit. Maar in Nieuwvliet-Bad viel dat wel mee. Uiteraard waren we niet de enige, maar je kon zeker 3-5 meter uit elkaar zitten. Lang gebleven, pas tegen negenen weer terug. Onderweg genoten van een prachtige zonsondergang.

Na een te hete nacht, waarbij twee ventilatoren nauwelijks afkoeling gaven, werden we rond half tien wakker. Meteen weer een verzengende hitte, die niet uitnodigde ook maar iets te gaan doen.

Toch nog een paar kilometer gewandeld waarbij de focus vooral op de vegetatie lag. Veel bramen, distels, Sint Janskruid, zilverwinde, berenklauw, meidoorn, paardenbloem, rode klaver, wilde margriet, smalle weegbree en het harige wilgenroosje ontdekt. Tussendoor genoten van de mooie uitzichten.

Nu bij ons huisje, onze stoelen van schaduwplek naar schaduwplek verplaatsend en een koele rivella onder handbereik. Wachtend op een zuchtje wind. Fijne avond allemaal.

• 16 September 2024 - 22:44

Irma Ruijgrok:

Dat zal gesmaakt hebben daar in Groede!

• 16 September 2024 - 22:44

Adriënne:

Was goddelijk lekker Irma!

Janny Bos:

Ziet er lekker uit die visschotel!

Kitty Kruijt:

Boffers!!!

Echt wel Kitty!

Loes De Groot:

Wat een superleuke naaimachines en weer een prachtig plekje!

Adriënne:

Zoveel prachtige plekjes hier lieve Loes!

Joke Assink:

Throwback: Groede, mijn eerste stap de wereld in met drie kleine kinderen. Kamperen.... dank je voor het delen!

Adriënne:

Ik heb er ook dik tien jaar met Hannie en later met kleinkinderen gekampeerd Joke. Even back to memory lane.

Anita Timmermans:

Wat een mooi dorpje Adriënne en wat een mooie foto’s van de bloemen en struikjes.

Adriënne:

Was een leuke wandeling Anita. En ja, Groede is een heel charmant dorpje.

Annelies Caers:

Misschien de ventilatoren buiten zetten nu?

Adriënne:

Het is gelukkig op een natuurlijke manier wat afgekoeld Annelies. Geen ventilatoren meer nodig.

Verslag uit: Nederland, Groede

VIP-member
Adriënne

Hallo en welkom op mijn reislog! Vanaf 2006 tot en met augustus 2021 deelden Hannie en ik met jullie alle lief en leed als het ging om onze vakanties. Zoveel prachtige reizen hebben wij gemaakt. In zoveel landen geweest. Vanwege corona in 2020 en 2021 alleen in Nederland. Maar ook daar genoten we van. Zoveel dierbare herinneringen!!! En toen kwam 8 oktober 2021, de dag waarop Hannie onverwacht overleed. Ik mis haar op alle fronten en zal haar zeker ook missen op toekomstige reizen. Want zij was de durfal van ons twee, moeiteloos reed ze door de bergen en door drukken steden. Samen reizen was onze passie. Een passie die ik na 8 oktober 2021 moest ombuigen naar vakanties die goed voelen voor mij alleen, samen met mijn oudste broer, met mijn kleinkinderen, andere familieleden en/of vrienden. Hoewel het niet mee viel heb ik toch van deze reizen genoten. In februari 2023 kwam Janneke in mijn leven. Totaal onverwacht. Heel dankbaar voor. Behalve met broer Willem, kinderen en kleinkinderen reis ik nu ook met haar. Daar genieten we allebei van. Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst. Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter! Leuk dat je met me meereist! Groetje van Adriënne

Actief sinds 29 Juni 2006