Rondje polder - Reisverslag uit Perkpolder, Nederland van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu Rondje polder - Reisverslag uit Perkpolder, Nederland van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Rondje polder

Door: Adriënne

Blijf op de hoogte en volg Adriënne

26 Augustus 2024 | Nederland, Perkpolder

Na een luie maandagmorgen vanmiddag een stukje Zeeuws Vlaanderen gereden. Van Oude Stoof naar Kampen, Zeedijk en Ossenisse. Allemaal kleine buurtschappen en overal even stil op straat. Uitgestapt om een kerk te bewonderen en even een dijk over te gaan om de Westerschelde te zien.

Door naar Perkpolder, tot 2003 een bloeiend gehuchtje vanwege de veerboot Kruiningen-Perkpolder. Vaak met die boot over gevaren. In 2006 was ik er nog eens, toen was het een bedroevend gezicht. Het grote parkeerterrein overwoekerd door onkruid, de afmeerplaats verroest en vermolmd. Blijkbaar heeft het er lang zo bijgelegen. Vanaf 2020 is er in de zomer een fiets-voetganger-veer gekomen en een leuke strandtent met de naam Bar Goed. Het was er zeer aangenaam, lekker een uurtje in een strandstoel gelegen en voor het eerst van mijn leven red velvetcake gegeten. Goed gevoel dat het zo opgeknapt is.

De reis ging verder naar Walsoorden en Kloosterzande. Bijzonder verkeersbord onderweg, nog nooit gewaarschuwd voor deze dieren. In Kloosterzande een mooie molen en een goed uitgeruste supermarkt. Boodschappen voor het avondeten gedaan en nog even door Hengstdijk gereden. Daarna terug naar Oude Stoof. Op de kaart kun je zien dat dat nog best een stukje van Hengstdijk vandaan ligt.

Een heerlijke zonovergoten dag. Morgen een dagje buitenland. We gaan naar Gent om een langgekoesterde wens van mij uit te laten komen. Tot dan!

• 11 September 2024 - 16:18

Corry Dictus:

Mooie verhalen en zo herkenbaar allemaal en ik hoop dat je wens uitkomt en ik denk dat ik weet wat het is haha xx

• 11 September 2024 - 16:18

Adriënne:

Echt Corry? Dan zou je me wel heel goed kennen!

Marja De Vries:

Ziet er weer top uit lieverd. Ik wens jullie een fijne avond en morgen een heerlijke dag in mooi Gent!

Adriënne:

Jij ook een fijne avond lieve Marja. Waar woonde jij in Zeeuws Vlaanderen?

Adriënne:

In mooi Clinge Adriënne, in de Gravenstraat!

Adriënne:

Wie weet komen we daar ook nog Marja!

Loes De Groot:

Wat een prachtige dag zal het geweest zijn en oh, die red velvetcake ziet er heerlijk uit! Geniet morgen van onze zuiderburen lieverds!

Adriënne:

Heerlijke dag gehad lieve Loes. En wat die cake betreft, hij zag er lekkerder uit dan hij smaakte. Voor mij te zoet, maar dat is het nog al snel. Het ijs dat erbij zat was heerlijk!

Loes De Groot:

Ja, het tandglazuur springt er spontaan af Adriënne.

Remko Schotsman:

Ben benieuwd wat die wens is.

Adriënne:

Dat lees je morgen als het goed is Remko!

Remko Schotsman:

Kanniewachten Adriënne!

Annelies Caers:

Weer een fijne reis! Lekker genieten en morgen de groeten aan mijn landgenoten.

Adriënne:

Zal ik zeker doen Annelies. Aan elke landgenoot die ik tegenkom.

Adriënne:

Dan ben je wel even bezig Adriënne!

Rita Ackerstaff:

Je ziet er fantastisch uit Adriënne!!!

Adriënne:

Zo voel ik me ook Rita. Dankjewel voor het compliment!

Irma Ruijgrok:

En...hoe vond je de Red Velvet?

Adriënne:

Ik vond het oké, maar niet bijzonder Irma.

Puck De Laat:

Hè bah, lusten jullie dat?

Adriënne:

Was inderdaad niet echt lekker Puck!

• 11 September 2024 - 16:39

Puck De Laat:

Grapjuh Adriënne!

Verslag uit: Nederland, Perkpolder

VIP-member
Adriënne

Hallo en welkom op mijn reislog! Vanaf 2006 tot en met augustus 2021 deelden Hannie en ik met jullie alle lief en leed als het ging om onze vakanties. Zoveel prachtige reizen hebben wij gemaakt. In zoveel landen geweest. Vanwege corona in 2020 en 2021 alleen in Nederland. Maar ook daar genoten we van. Zoveel dierbare herinneringen!!! En toen kwam 8 oktober 2021, de dag waarop Hannie onverwacht overleed. Ik mis haar op alle fronten en zal haar zeker ook missen op toekomstige reizen. Want zij was de durfal van ons twee, moeiteloos reed ze door de bergen en door drukken steden. Samen reizen was onze passie. Een passie die ik na 8 oktober 2021 moest ombuigen naar vakanties die goed voelen voor mij alleen, samen met mijn oudste broer, met mijn kleinkinderen, andere familieleden en/of vrienden. Hoewel het niet mee viel heb ik toch van deze reizen genoten. In februari 2023 kwam Janneke in mijn leven. Totaal onverwacht. Heel dankbaar voor. Behalve met broer Willem, kinderen en kleinkinderen reis ik nu ook met haar. Daar genieten we allebei van. Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst. Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter! Leuk dat je met me meereist! Groetje van Adriënne

Actief sinds 29 Juni 2006