Just arrived - Reisverslag uit Peaslake, Verenigd Koninkrijk van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu Just arrived - Reisverslag uit Peaslake, Verenigd Koninkrijk van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Just arrived

Door: Adriënne

Blijf op de hoogte en volg Adriënne

26 Juni 2024 | Verenigd Koninkrijk, Peaslake

In Nederland is het bijna bedtijd, hier is de avond nog jong. Ook al scheelt het maar een uurtje.

Wat hadden we een prachtige tweede helft van de reis. Rustige overtocht. Nog nooit zag ik de White Cliffs of Dover zo wit.

Klein stukje snelweg richting Londen, prachtige luchten en zoals altijd wennen aan linksrijdend verkeer. Na een kleine veertig kilometer de Surrey Hills in. Door dorpjes, kleine stadjes, smalle wegen en nog smallere weggetjes.

Rond negenen Engelse tijd kwamen we aan in Peaslake. Hier verblijven we één nacht, morgen trekken we verder naar West-Sussex. We hebben een hotel geboekt in Horsham voor drie nachten.

By the way, bijna iedereen kent de uitdrukking: No hard feelings. Maar wie weet wat No hard shoulder is? Fijne avond allemaal!


  • 05 Juli 2024 - 15:30

    Aafke Vlaanderen Oldenzeel:

    Geen vangrail? Die cliffs lijken wel ijsbergen hè.


  • 05 Juli 2024 - 15:30

    Corry Musters:

    Nee, da tweet ik niet. En wat betekent het??


  • 05 Juli 2024 - 15:30

    Ray Smith:

    Beautifull, have fun.


  • 05 Juli 2024 - 15:30

    Tonneke Bakkeren:

    Geen vangrail.


  • 05 Juli 2024 - 15:31

    Loes De Groot:

    Geniet lieverds en fijn dat we weer mee mogen reizen!!


  • 05 Juli 2024 - 15:31

    Sylvana Leidelmeijer:

    Weer lekker genieten, en wij reizen mee. Veel plezier lieverds!!!


  • 05 Juli 2024 - 15:32

    Marie-José Gommeren:

    Geen vluchtstrook!


  • 05 Juli 2024 - 15:32

    Maire Van Der Meulen:

    Kun je ook no hard feelings hebben over het feit dat er no hard shoulder is?


  • 05 Juli 2024 - 15:32

    Peter Bakkeren:

    Veel plezier, heerlijk land, al die mooie huizen met al die schoorstenen! Overigens hard shoulder is volgens mij onze vlucht- ofwel pechstrook langs de weg.


  • 05 Juli 2024 - 15:32

    Irma Ruijgrok:

    Ik heb/had geen idee!


  • 05 Juli 2024 - 15:33

    Adriënne:

    No hard shoulder betekent inderdaad dat er geen vluchtstrook is. Hopen dus dat je geen pech krijgt. We zagen een auto met pech en die staat dan gewoon op de meest linker baan terwijl alle verkeer er om heen raast. Lijkt me geen prettig gevoel.


  • 05 Juli 2024 - 15:33

    Evi Buijink-Ebbink:

    Wel mooi die smalle weggetjes!


  • 05 Juli 2024 - 15:33

    Puck De Laat:

    Het is de aanduiding dat de vluchtstrook van een weg ontbreekt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Peaslake

VIP-member
Adriënne

Hallo en welkom op mijn reislog! Vanaf 2006 tot en met augustus 2021 deelden Hannie en ik met jullie alle lief en leed als het ging om onze vakanties. Zoveel prachtige reizen hebben wij gemaakt. In zoveel landen geweest. Vanwege corona in 2020 en 2021 alleen in Nederland. Maar ook daar genoten we van. Zoveel dierbare herinneringen!!! En toen kwam 8 oktober 2021, de dag waarop Hannie onverwacht overleed. Ik mis haar op alle fronten en zal haar zeker ook missen op toekomstige reizen. Want zij was de durfal van ons twee, moeiteloos reed ze door de bergen en door drukken steden. Samen reizen was onze passie. Een passie die ik na 8 oktober 2021 moest ombuigen naar vakanties die goed voelen voor mij alleen, samen met mijn oudste broer, met mijn kleinkinderen, andere familieleden en/of vrienden. Hoewel het niet mee viel heb ik toch van deze reizen genoten. In februari 2023 kwam Janneke in mijn leven. Totaal onverwacht. Heel dankbaar voor. Behalve met broer Willem, kinderen en kleinkinderen reis ik nu ook met haar. Daar genieten we allebei van. Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst. Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter! Leuk dat je met me meereist! Groetje van Adriënne

Actief sinds 29 Juni 2006
Verslag gelezen: 42
Totaal aantal bezoekers 360463

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2024 - 21 Augustus 2024

Nieuw Vennep

22 Juli 2024 - 24 Juli 2024

Op safari

26 Juni 2024 - 04 Juli 2024

Surrey en West-Sussex

09 Mei 2024 - 11 Mei 2024

Vlissingen

07 April 2024 - 14 April 2024

Fuerteventura

11 Maart 2024 - 16 Maart 2024

Berlijn

19 Februari 2024 - 26 Februari 2024

Noorwegen

14 Februari 2024 - 14 Februari 2024

Einde van een tijdperk

Landen bezocht: