Always good to be back home - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu Always good to be back home - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Always good to be back home

Door: Adriënne

Blijf op de hoogte en volg Adriënne

04 Juli 2024 | Nederland, Amersfoort

Gisteravond heel laat weer thuis gekomen.

Na een laatste ontbijt onze koffers inpakken en op weg richting Dover. Eerst nog een tijdje door het prachtige heuvellandschap, langs smalle wegen, door kleine dorpjes met de vele vakwerkhuizen. En dan ineens een bord: Road ahead closed. Geen enkele aanwijzing hoe je dan wel moet rijden. Omgekeerd en wat andere weggetjes geprobeerd. Kaart erbij gezocht, maar helaas geven ze, in elk geval in dat gebied, geen namen van dorpjes aan. Compleet verdwaald en niemand te zien. En dan ineens stopt de auto voor ons om een passagier uit te laten stappen. Janneke snel er naar toe om de weg te vragen. In de auto wat tienerjongens die waarschijnlijk van hun sportclub kwamen. Geen probleem, vonden ze. Rij maar achter ons aan, wij wijzen jullie de weg naar de M25. Onderweg werd nog een jongen gedropt. Ze leidden ons door Reigate. Vrij grote plaats en heel erg druk. Op een gegeven moment wezen de jongens op borden naar de M25. Dankzij hen kwamen we weer op de juiste weg. Met lichtsignalen hebben we ze bedankt. Ik denk niet dat we dat zelf gevonden hadden.

We hielden er rekening mee dat we de boot niet zouden halen, maar door op de snelweg flink gas te geven lukte dat alsnog. Het was aankomen en meteen oprijden. En opgelucht ademhalen. Rustige vaart en ook in Frankrijk, België en Nederland verliep alles verder prima. Tegen elven weer thuis. Moe, maar met de herinnering aan een fantastische week met veel afwisseling.

Dit was de vierde buitenlandse vakantie in krap vijf maanden. Dat begint aardig op decadentie te lijken. Daar stoppen we dus even mee. Niet dat we geen vakantieplannen meer hebben, maar de rest van het jaar blijven we gezellig in ons eigen mooie land.

Bedankt voor het meereizen en tot de volgende vakantie.

• 05 Juli 2024 - 14:50

Rita Ackerstaff:

Adriënne je bent natuurlijk schrijfster, maar bij de afscheidsfoto's weer zo'n heerlijk smeuïg verhaaltje, jouw trant van schrijven is fantastisch, 't blijft mij boeien van begin tot het eind!

Adriënne:

Fijn om te horen Rita. Dankjewel.

Anita Timmermans:

Dankjewel weer Adriënne voor het meereizen met deze mooie vakantie.

Adriënne:

Gezellig dat je erbij was Anita!

Ursula Sterk:

Fijn dat ik weer mee mocht aan je rugzak. En welkom thuis.

Thanks Ursula!

Julia Kock:

Lekker hoor, gewoon blijven genieten!

Adriënne:

Gaan we zeker doen Julia.

Corry Dictus:

Was weer genieten, ook voor ons x

Adriënne:

Dat is fijn om te horen Corry! Allebei genoten dus!

Irma Ruijgrok:

Fijn dat de jeugd gewoon doet wat hoort. De spanning van een boot halen herken ik ook. Was fijn om mee te reizen. Gewoon omdat het kan.

Adriënne:

Was gezellig Irma en ik reis nog even met jullie mee!

Loes De Groot:

Wat een avontuur weer maar gelukkig weer lekker thuis en bijkomen lieverds! Weer een mooie herinnering erbij en er zullen vast nog vele volgen!!

Adriënne:

Dat hoop ik wel Loes! Fijn dat je weer mee was.

Marja De Vries:

Wat was het weer een mooie week met toppie foto’s. Fijn dat jullie genoten hebben en gelukkig hebben jullie de boot niet gemist. Fijne avond lieverd!

Adriënne:

Het was een topweek Marja. Kijken we met plezier op terug!

Janny Bos:

Denk dat wij dit jaar verder ook wel in Nederland blijven....misschien nog een uitstapje in Duitsland naar Kaufland, maar meer ook niet. Fijn dat jullie de boot nog net op tijd gehaald hebben en nu nagenieten dus. Wij hebben nog drie daagjes hier ter plekke en dan vangt onze reis terug ook aan.

Adriënne:

Wens jullie alvast een goede terugreis Janny. En ja Duitsland doen wij elke maand. Janneke woont op 13 kilometer van Kranenburg. Geen Kaufland daar, maar wel een DM en tal van supermarkten. Elke keer weer leuk.

Merelijne De Wit:

Super. Wat een gezelligheid, pracht avonturen en foto’s. Nu lekker thuis genieten. Want thuis zijn is ook wel weer fijn (vind ik altijd)!

Adriënne:

Oost, west, thuis best Merelijne! Weggaan is heerlijk, thuiskomen ook!

Irma Ruijgrok:

Pffff, wat een smalle weg. Maar het lukt wel!

Adriënne:

En dit was nog niet eens de smalste weg Irma! Zie eerdere foto’s. Op dat soort wegen kun je elkaar niet passeren en moet een van de twee achteruit. Ze hadden wel clementie met een buitenlands nummerbord.

Geweldig toch Adriënne!

Renee Schoffelen:

Heel herkenbaar en er wordt ook nog eens keihard gereden!

Adriënne:

Ja, ongelooflijk hé Renee!

Janny Bos:

Mooie bril heb je!

Thanks Janny!

Verslag uit: Nederland, Amersfoort

VIP-member
Adriënne

Hallo en welkom op mijn reislog! Vanaf 2006 tot en met augustus 2021 deelden Hannie en ik met jullie alle lief en leed als het ging om onze vakanties. Zoveel prachtige reizen hebben wij gemaakt. In zoveel landen geweest. Vanwege corona in 2020 en 2021 alleen in Nederland. Maar ook daar genoten we van. Zoveel dierbare herinneringen!!! En toen kwam 8 oktober 2021, de dag waarop Hannie onverwacht overleed. Ik mis haar op alle fronten en zal haar zeker ook missen op toekomstige reizen. Want zij was de durfal van ons twee, moeiteloos reed ze door de bergen en door drukken steden. Samen reizen was onze passie. Een passie die ik na 8 oktober 2021 moest ombuigen naar vakanties die goed voelen voor mij alleen, samen met mijn oudste broer, met mijn kleinkinderen, andere familieleden en/of vrienden. Hoewel het niet mee viel heb ik toch van deze reizen genoten. In februari 2023 kwam Janneke in mijn leven. Totaal onverwacht. Heel dankbaar voor. Behalve met broer Willem, kinderen en kleinkinderen reis ik nu ook met haar. Daar genieten we allebei van. Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst. Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter! Leuk dat je met me meereist! Groetje van Adriënne

Actief sinds 29 Juni 2006