Een mooie laatste dag - Reisverslag uit Peaslake, Verenigd Koninkrijk van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu Een mooie laatste dag - Reisverslag uit Peaslake, Verenigd Koninkrijk van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Een mooie laatste dag

Door: Adriënne

Blijf op de hoogte en volg Adriënne

02 Juli 2024 | Verenigd Koninkrijk, Peaslake

Een afwisselende dag vandaag. Onze laatste dag, morgen is immers weer een reisdag.

Vanmorgen was ik met Ray in de Surrey Hills. Prachtige wandeling gemaakt. We beklommen Holmburry Hill. Niet zo heel hoog, 261 meter, maar een stijgingspercentage van 12 procent. Behoorlijke klim dus. Eenmaal boven een schitterend uitzicht, je kunt meer dan veertig kilometer ver kijken. Het was niet heel helder en toch al zo mooi, kun je voorstellen hoe het moet zijn als het zonnig is. Onderweg zagen we eekhoorntjes en een vos. Bijzonder. Ook veel vogels, mooie ochtend.

Rond half een terug in Peaslake en daarna met zijn vieren naar Gomshall, waar we lunchten in Gomshall Mill. Een lunch is hier beduidend anders dan in Nederland. Geen belegd broodje maar een warme maaltijd. In principe van drie gangen, maar wij hielden het op twee. Als voorgerecht had ik smoked haddock and salmonpate met knoflooklimoensaus en als hoofdgerecht een veggieburger met cheddar, sticky onions en frietjes. Heerlijk en gezellig.

Na de lunch zijn Janneke en ik naar Dorking gereden om ons te vermaken bij Waitrose, een grote supermarktketen. Altijd leuk om in buitenlandse supermarkten rond te lopen. We kwamen voor shortbreadfingers, een koekje waar inmiddels mijn hele familie aan verslaafd is, maar we kochten ook Twinings thee, wijn uit de streek en Engelse kazen die sinds de Brexit in Nederland nog amper verkrijgbaar zijn. En uiteraard wat eten voor onderweg morgen. Heel gezellig.

Net op tijd terug voor de wedstrijd Nederland-Roemenië, waar nu iedereen naar kijkt, behalve ik. Zit lekker in het zonnetje in de tuin. Ook niet verkeerd.

Fijne avond allemaal!

Loes De Groot:

Wat een schitterend land! Geniet lekker van de laatste zonnestralen en voor morgen een goede reis en fijn dat ik weer op de achterbank mee mocht!!

Adriënne:

Het klinkt saai lieve Loes, maar het komt uit mijn hart: Geen reis zonder jou!!!

Irma Ruijgrok:

0-2 en ik kijk de wedstrijd ook niet, maar kijk af en toe naar de stand.

Adriënne:

En uiteindelijk met 3-0 gewonnen Irma. Door naar de kwartfinale!

Janny Bos:

Wat een mooie dag voor jullie en voor ons...een goede thuisreis gewenst!

Adriënne:

Inderdaad een mooie dag voor ons allemaal Janny. Veel plezier nog.

Sylvia Hulscher:

Good times!

Leny Hartong:

Lieverd wat een heerlijke impressie weer. Ik ga nu ff verder jullie belevenissen lezen. Met terugwerkende kracht!!

Adriënne:

Doe op je gemak lieve Leny. We hebben een fantastische week gehad.

Leny Hartong:

Heerlijk om weer mee te reizen en te genieten.

Adriënne:

Weer een heerlijk verhaal en foto’s Adriënne. Dank weer dat we weer mee mochten met jullie reis door Engeland. En voor morgen een goede terugreis.

Adriënne:

Dankjewel Anita. Fijn dat je mee was en graag tot de volgende keer.

Sasja Van Ginkel:

Dank voor het meereizen, Adriënne! Weer genoten!

Rina Van Kilsdonk:

Ik reis weer mee hoor!

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Peaslake

VIP-member
Adriënne

Hallo en welkom op mijn reislog! Vanaf 2006 tot en met augustus 2021 deelden Hannie en ik met jullie alle lief en leed als het ging om onze vakanties. Zoveel prachtige reizen hebben wij gemaakt. In zoveel landen geweest. Vanwege corona in 2020 en 2021 alleen in Nederland. Maar ook daar genoten we van. Zoveel dierbare herinneringen!!! En toen kwam 8 oktober 2021, de dag waarop Hannie onverwacht overleed. Ik mis haar op alle fronten en zal haar zeker ook missen op toekomstige reizen. Want zij was de durfal van ons twee, moeiteloos reed ze door de bergen en door drukken steden. Samen reizen was onze passie. Een passie die ik na 8 oktober 2021 moest ombuigen naar vakanties die goed voelen voor mij alleen, samen met mijn oudste broer, met mijn kleinkinderen, andere familieleden en/of vrienden. Hoewel het niet mee viel heb ik toch van deze reizen genoten. In februari 2023 kwam Janneke in mijn leven. Totaal onverwacht. Heel dankbaar voor. Behalve met broer Willem, kinderen en kleinkinderen reis ik nu ook met haar. Daar genieten we allebei van. Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst. Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter! Leuk dat je met me meereist! Groetje van Adriënne

Actief sinds 29 Juni 2006