Terug in Peaslake - Reisverslag uit Peaslake, Verenigd Koninkrijk van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu Terug in Peaslake - Reisverslag uit Peaslake, Verenigd Koninkrijk van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Terug in Peaslake

Door: Adriënne

Blijf op de hoogte en volg Adriënne

01 Juli 2024 | Verenigd Koninkrijk, Peaslake

Gisteren waren we, zoals al verteld, in Brighton. Ik verwachtte een badplaats, weliswaar iets groter dan onze badplaatsen in Nederland, maar toch. Die verwachting moest bijgesteld worden, het is echt een grote stad. Een parkeerplaats zoeken was niet eenvoudig, maar lukte uiteindelijk na een uurtje wel.

Als eerste wilden we naar het Royal Pavilion, een heel bijzonder koninklijk onderkomen. King George IV liet het ontwerpen door Henry Holland en omdat George IV dol was op alles was Oosters of Chinees was, zie je dat zowel buiten als binnen terug. Ongelooflijk wat je aan interieur ziet. Een weelde waarvan je het bestaan nauwelijks kunt vatten. Volgens mij hield George IV er een decadente leefstijl op na. Zie de foto's. Koningin Victoria hield niet van dit Royal Pavilion, zij heeft het aan de stad Brighton verkocht en sindsdien kun je er, tegen betaling van negentien pond, een kijkje nemen.

De tuin is ook heel mooi en ... gratis. We hadden de mazzel dat er een steelband optrad, dus bleven we wat langer hangen dan we van plan waren.

Als tweede stonden The Lanes op het programma. Een heleboel zeer smalle straatjes in het oude centrum met winkels en restaurants. En veel mooie uithangborden. Het deed mij denken aan de kashba van Marrakesh. Ook hier brachten we enige aangename uurtjes door.

Als laatste wilde we nog even naar de Pier. Mij is altijd verteld dat de Scheveningse Pier geïnspireerd is door de Pier van Brighton, maar wel behoorlijk kleiner. Ook deze Pier is vooral erg toeristisch. We wilden gewoon tot het einde wandelen, even over zee uitstaren en de kustlijn zien, maar dat pakte anders uit. Het liep tegen zessen en we kregen honger. Aan het eind van de Pier was een restaurant met een enorm terras. En daar hing dus een groot scherm waar over enkele minuten de wedstrijd Engeland-Slowakije uitgezonden zou worden. Feestje voor Janneke enlater bleek ook voor mij. Ik heb me kostelijk geamuseerd met het zien van alle emoties bij de fans. We zaten aan tafel met een Amerikaan, een Italiaan en een Engelsman die elkaar kenden. Ze betrokken ons er helemaal bij. Wat een feest toen Engeland na 90 minuten achter gestaan te hebben in blessuretijd toch nog een doelpunt maakte. En in de verlenging zelfs won. Een wedstrijd die we niet gauw gaan vergeten.

Iets later dan gepland zijn we naar Peaslake gereden, hier blijven we tot woensdagmorgen en dan in de middag weer naar huis.

In Peaslake wonen de zus en zwager van Janneke. Vandaag doen we niet veel. Vooral lekker kletsen, koffie drinken en eten met elkaar. Echt familytime. Morgen gaan we nog wel genieten van de Surrey Hills, voor nu even rust.

Graag ga ik nog eens terug naar Brighton. Het is ook een stad van muurschilderingen, oude gebouwen en prachtige etalages. Ik heb nog maar een klein stukje van de stad gezien. Wie weet komen we er nog eens.

Fijne avond allemaal!


  • 05 Juli 2024 - 16:01

    Loes De Groot:

    Wat een prachtige en kunstrijke stad! En die emoties zijn schitterend om te zien! Geniet lekker van het samenzijn lieverds!!


  • 05 Juli 2024 - 16:01

    Adriënne:

    Een onvergetelijke dag Loes. En nu inderdaad samen zijn met Elsbeth en Ray.


  • 05 Juli 2024 - 16:01

    Loes De Groot:

    Hoe gaat het nu met haar Adriënne?


  • 05 Juli 2024 - 16:01

    Adriënne:

    Een stuk beter Loes. Janneke en ik hebben vandaag wel een en ander gedaan wat ze nog niet kan. Het gaat zeker nog twee maanden duren voor ze helemaal de oude is. Maar fijn dat ze zich al zoveel beter voelt.


  • 05 Juli 2024 - 16:01

    Loes De Groot:

    Fijn en verwen haar maar saampjes Adriënne. Het gaat vast goedkomen!!


  • 05 Juli 2024 - 16:02

    Dayenne Van Hulst:

    Prachtig; nog veel plezier!


  • 05 Juli 2024 - 16:02

    Adriënne:

    Thanks Dayenne. Mooie week hier in Engeland. Met heel afwisselende activiteiten.


  • 05 Juli 2024 - 16:02

    Irma Ruijgrok:

    Mooi, heel mooi. En zeker ook de foto’s van de voetbalfans.


  • 05 Juli 2024 - 16:02

    Adriënne:

    Was zo gaaf om te zien Irma. Wanneer maak je dat nou mee?


  • 05 Juli 2024 - 16:03

    Irma Ruijgrok:

    Once in a lifetime Adriënne!


  • 05 Juli 2024 - 16:03

    Janny Bos:

    Wat mooi dat paleis en leuk om idd op deze manier een voetbalwedstrijd mee te maken...jullie hebben een mooie agenda in Good Old England.....


  • 05 Juli 2024 - 16:03

    Adriënne:

    Een aanrader Janny! Ik was echt verrast.


  • 05 Juli 2024 - 16:03

    Wilma Rodermond:

    Wat prachtig allemaal en wat een belevenis, geweldig!


  • 05 Juli 2024 - 16:04

    Adriënne:

    Een om nooit meer te vergeten Wilma!


  • 05 Juli 2024 - 16:04

    Wilma Rodermond:

    Dat geloof ik zeker!


  • 05 Juli 2024 - 16:04

    Merelijne De Wit:

    Prachtig hè, The Royal Pavilion!


  • 05 Juli 2024 - 16:04

    Adriënne:

    Zo mooi Merelijne. Jij kent het dus. Ik had er nog nooit van gehoord.


  • 05 Juli 2024 - 16:04

    Merelijne De Wit:

    We reden er met school langs met studiereis Adriënne. (Vanuit het busje foto’s gemaakt met wegwerp camera (haha!). Thea Paantjes met ons in het VW busje. Toen ik stage ging lopen vanuit het ROC ben ik naar Brighton gegaan alleen en er alleen naar toe gegaan. Toen nog geen online gedoe destijds, maar liep er per toeval tegenaan.


  • 05 Juli 2024 - 16:05

    Marian Kruijssen:

    Prachtig foto’s en nog veel plezier jullie.


  • 05 Juli 2024 - 16:05

    Adriënne:

    Dankjewel Marian!


  • 05 Juli 2024 - 16:06

    Anita Timmermans:

    Wat een prachtig verhaal weer. En dan de foto’s, geweldig! Zelfs die van de voetbal. Zichtbaar genoten!!


  • 05 Juli 2024 - 16:06

    Adriënne:

    Echt wel Anita. Was heel bijzonder dit mee te maken.


  • 05 Juli 2024 - 16:06

    Debora Bulthuis:

    Wat mooi allemaal. Weer een prachtige reis maken jullie .


  • 05 Juli 2024 - 16:06

    Adriënne:

    Ik leer Engeland nu pas een beetje kennen Debora. Ik kende alleen Londen, Windsor en Oxford. Ongelooflijk mooi land.


  • 05 Juli 2024 - 16:25

    Debora Bulthuis:

    Leuk dat je wat meer van Engeland leert kennen Adriënne. Ik ken alleen een beetje van Londen toen ik er was met de steelband.


  • 05 Juli 2024 - 16:25

    Irma Ruijgrok:

    Blij dat ik daar niet als keukenhulp werk. Maar ben wel gek van koperwerk! En ik kan niet goed zien bij welke film of films deze locatie hoort.


  • 05 Juli 2024 - 16:26

    Adriënne:

    Irma: Quadrophenia.


  • 05 Juli 2024 - 16:26

    Irma Ruijgrok:

    Opgezocht en heb nog steeds geen idee Adriënne.


  • 05 Juli 2024 - 16:27

    Adriënne:

    Gaat over jongerencultuur. Londen 1964. Jimmy en zijn maten zijn Mods. Ze verdelen hun tijd tussen dansen en het vechten met de Rockers. Jimmy heeft echter moeite met zijn schijnbaar zinloze bestaan dat alleen verlicht wordt door de vriendschap met zijn maten die in hetzelfde schuitje zitten. Hij is verward, boos op alles en iedereen, op zoek naar zijn identiteit en staat op de rand van zelfvernietiging.


  • 05 Juli 2024 - 16:27

    Irma Ruijgrok:

    Geweldige uithangborden ook. Geloof dat Janny die kant op wil!!


  • 05 Juli 2024 - 16:27

    Adriënne:

    Als je niet aan de parkeerkosten denkt is het een dikke aanrader Irma!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Peaslake

VIP-member
Adriënne

Hallo en welkom op mijn reislog! Vanaf 2006 tot en met augustus 2021 deelden Hannie en ik met jullie alle lief en leed als het ging om onze vakanties. Zoveel prachtige reizen hebben wij gemaakt. In zoveel landen geweest. Vanwege corona in 2020 en 2021 alleen in Nederland. Maar ook daar genoten we van. Zoveel dierbare herinneringen!!! En toen kwam 8 oktober 2021, de dag waarop Hannie onverwacht overleed. Ik mis haar op alle fronten en zal haar zeker ook missen op toekomstige reizen. Want zij was de durfal van ons twee, moeiteloos reed ze door de bergen en door drukken steden. Samen reizen was onze passie. Een passie die ik na 8 oktober 2021 moest ombuigen naar vakanties die goed voelen voor mij alleen, samen met mijn oudste broer, met mijn kleinkinderen, andere familieleden en/of vrienden. Hoewel het niet mee viel heb ik toch van deze reizen genoten. In februari 2023 kwam Janneke in mijn leven. Totaal onverwacht. Heel dankbaar voor. Behalve met broer Willem, kinderen en kleinkinderen reis ik nu ook met haar. Daar genieten we allebei van. Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst. Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter! Leuk dat je met me meereist! Groetje van Adriënne

Actief sinds 29 Juni 2006
Verslag gelezen: 68
Totaal aantal bezoekers 361566

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2024 - 06 September 2024

Zeeuws Vlaanderen

09 Augustus 2024 - 21 Augustus 2024

Nieuw Vennep

22 Juli 2024 - 24 Juli 2024

Op safari

26 Juni 2024 - 04 Juli 2024

Surrey en West-Sussex

09 Mei 2024 - 11 Mei 2024

Vlissingen

07 April 2024 - 14 April 2024

Fuerteventura

11 Maart 2024 - 16 Maart 2024

Berlijn

19 Februari 2024 - 26 Februari 2024

Noorwegen

14 Februari 2024 - 14 Februari 2024

Einde van een tijdperk

Landen bezocht: