Een huwelijk én een Pride - Reisverslag uit Horsham, Verenigd Koninkrijk van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu Een huwelijk én een Pride - Reisverslag uit Horsham, Verenigd Koninkrijk van Adriënne Nijssen - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Een huwelijk én een Pride

Door: Adriënne

Blijf op de hoogte en volg Adriënne

28 Juni 2024 | Verenigd Koninkrijk, Horsham

Wat een dag! We zijn natuurlijk niet zo maar in Horsham neergestreken. We zijn hier voor een huwelijk en een Pride. Hoewel dat laatste niet op onze agenda stond!

Maar beginnen bij het begin. En dat was met een Engels ontbijt. Ik ben daar dol op. Vervolgens het stadje in voor koffie en rainbowcake. Want geloof het of niet,vandaag vond in Horsham de eerste Pride ever plaatst. Over met je kont in de boter vallen gesproken. Het hele dorp versierd, overal vrolijkheid.

Tegen half een naar Parkhouse gelopen, een prachtig gebouw in een nog mooiere tuin, waar o.a. de registratie van huwelijken plaatsvindt. Vandaag trouwde nichtje Anna met haar Jack. Bijzonder om bij een Engels huwelijk te zijn. Toch net even anders dan in Nederland. Zo moet de vader van de bruid nog altijd toestemming geven voor het huwelijk, ook al is de bruid ruim veertig jaar en is het haar tweede huwelijk. Voor de bruidegom schijnt het niet nodig te zijn. Van eigen teksten is geen sprake, het bruidspaar wordt geacht de ambtenaar na te zeggen. Alles bij het elkaar duurde het amper een kwartier. Toch fijn dat het in Nederland zoveel persoonlijker is.

Na het maken van heel veel foto's te voet naar een pub, waar we met zijn allen wat aten en dronken. Dat was dag één van het huwelijk, het feest is morgenavond in een andere plaats.

Tegen vieren terug in het hotel, even wat gerust en daarna naar de Pride die om half zes begon. Wat een feest. Een aantal optredens, wat kraampjes met eten en drinken, maar ook met informatie. Een dansend en zingend publiek waar we helemaal in opgenomen werden. Met veel mensen gesproken, lekker broodje gegeten, wat gedronken, gezongen. Kortom een heerlijke avond.

Nu vol indrukken weer in het hotel. Nog geen idee wat we morgen overdag gaan doen, zal vast leuk worden. Fijne avond allemaal

Enerverend dagje vol!

Adriënne:

Mag je wel zeggen Irma. Maar genoten!

Anita Timmermans:

Wat leuk voor jullie Adriënne dat jullie nu bij de eerste Pride zijn. Veel plezier samen. Prachtig verhaal en mooie foto’s.

Adriënne:

Was een bijzondere dag Anita!

Rita Ackerstaff:

Een dag vol liefde dus!

Loes De Groot:

Zo, echt letterlijk met jullie kont in de boter! Geweldig en gefeliciteerd met Anna en Jack, wat hebben ze het mooi gedaan en gevierd! Ik wens jullie morgen weer net zo’n mooie dag toe!!!!

Adriënne:

Was fantastisch Loes. En morgen gaan we er ook iets moois van maken!

Heldine Dunlop:

Geweldig!

Merelijne De Wit:

Heel mooi om te lezen en ook mazzel met het weer met trouwfeest en Pride!

Adriënne:

Heerlijk weer Merelijne. Bijna de hele dag buiten!

Julia Kock:

Echte kleurige dag!

Adriënne:

Alle kleuren van de regenboog Julia!

Ursula Sterk:

Mooi lieverd.

Adriënne:

En dat was het lieve Ursula!

Tonneke Bakkeren:

Heerlijk!

Adriënne:

Een fantastische dag Tonneke!

Margreet Van Hensbergen:

Dat is echt heerlijk genieten!

Adriënne:

Was heel bijzonder Margreet. Zo totaal onverwacht.

Janny Bos:

Wat een belevenissen allemaal...heerlijk dagje dus!

Laura Worst:

Wat een feest geweldig om mee te maken!

Dat was het zeker Laura!

Irma Ruijgrok:

Niet mijn ding zo’n Engels ontbijt. Maar zal wel goed gesmaakt hebben voor de liefhebster!

Adriënne:

Ik vind het heerlijk Irma!

Irma Ruijgrok:

Dat dacht ik al Adriënne.

Leny Hartong:

Heeeeerlijk dat ontbijt!!

Adriënne:

Zo lekker Leny. Drie dagen in het hotel van genieten!

• 05 Juli 2024 - 15:46

Janny Bos:

Wat leuk dit regenbooggebak....smaakte ook goed?

• 05 Juli 2024 - 15:46

Dat zijn we zeker Tos!

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Horsham

VIP-member
Adriënne

Hallo en welkom op mijn reislog! Vanaf 2006 tot en met augustus 2021 deelden Hannie en ik met jullie alle lief en leed als het ging om onze vakanties. Zoveel prachtige reizen hebben wij gemaakt. In zoveel landen geweest. Vanwege corona in 2020 en 2021 alleen in Nederland. Maar ook daar genoten we van. Zoveel dierbare herinneringen!!! En toen kwam 8 oktober 2021, de dag waarop Hannie onverwacht overleed. Ik mis haar op alle fronten en zal haar zeker ook missen op toekomstige reizen. Want zij was de durfal van ons twee, moeiteloos reed ze door de bergen en door drukken steden. Samen reizen was onze passie. Een passie die ik na 8 oktober 2021 moest ombuigen naar vakanties die goed voelen voor mij alleen, samen met mijn oudste broer, met mijn kleinkinderen, andere familieleden en/of vrienden. Hoewel het niet mee viel heb ik toch van deze reizen genoten. In februari 2023 kwam Janneke in mijn leven. Totaal onverwacht. Heel dankbaar voor. Behalve met broer Willem, kinderen en kleinkinderen reis ik nu ook met haar. Daar genieten we allebei van. Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst. Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter! Leuk dat je met me meereist! Groetje van Adriënne

Actief sinds 29 Juni 2006